Werk jij met een dier in de (jeugd)hulpverlening, onderwijs, zorg & welzijn of persoonlijke ontwikkeling en zoek je verdieping in je gespreksvoering?

Tweedaagse training voor (jeugd)hulpverleners


Met SKJ accreditatie en Huis van je Leven© methodiek (alleen 2e dag met je hond)

Tweedaagse training voor (jeugd)hulpverleners

Met Huis van je Leven© methodiek & 9 SKJ accreditatiepunten

Wat levert Huis van je Leven Methode je op?

Overzicht, inzicht, uitzicht: Dat is in essentie wat de Huis van je Leven gespreksmethode oplevert.

Vaak zijn levens van mensen een kluwen van vragen, uitdagingen, kansen, angsten, problemen en geluksmomenten. Een puzzel met gevoelsmatig de stukjes door elkaar. Overzicht krijgen is dan een heel belangrijke stap voor cliënten. Door de metafoor van een huis met verschillende kamers ontstaat dat overzicht snel en eenvoudig. De volgende stap is inzicht, wat speelt er precies in de verschillende kamers van Huis van je Leven. Om daarna verder te spreken over uitzicht op de toekomst in de vorm van een oplossing of eerste stap. De vergelijking van het leven met een huis met zeven kamers (metafoor voor de zeven levensgebieden) maakt duidelijk hoezeer die met elkaar verbonden zijn en elkaar beïnvloeden.

Nu met extra trainingsdag voor jou én je hond!

Tijdens de eerste trainingsdag zal Margot Swart je een uitgebreide training geven van de methodiek Het huis van je Leven©. Deze methodiek is ontwikkeld om, door middel van een `praatplaat’, overzicht te krijgen over verschillende levensgebieden van jouw klant. Doordat het huis wordt gebruikt als metafoor, wordt het eenvoudig om complexe vraagstukken te bespreken, verbanden zichtbaar te maken en oplossingen te vinden voor problemen.

De tweede trainingsdag staat in het teken van de CoHond-benadering. Deze benadering richt zich op het bevorderen van zelfbewustzijn en persoonlijke groei bij cliënten.

C - Contact (verbinding)
O - Oordeelloos
H - Humorvolle & Directe benadering
O - Ontdekken (exposure)
N - Nieuwsgierig & Open blijven
D - Doen & Durven te vertrouwen

Example image

"Opleiding mogen volgen bij Margot - CoHond . Wat een kracht, kennis, professie en humor zit er in deze vrouw. Als je zoekt naar een geweldig, fijne, leuke, goed onderbouwde en leerzame tijd, ga dan vooral eens met Margot in gesprek!"

Leerling opleiding

Example image

Nu met extra trainingsdag, samen met je hond

Cliëntgericht werken

De CoHond-benadering
maakt gebruik van verschillende therapeutische interventies die jongeren emotioneel, cognitief en gedragsmatig vaardiger maakt. Deze interventies bestaan uit bestaande methodieken gecombineerd met spel- en bewegingsoefeningen.

Er zijn verschillende manieren om van DENKEN weer te gaan VOELEN om van daaruit weer te kunnen DOEN.

De CoHond methode is gericht op het stimuleren van positieve verandering doormiddel van een empathische en ondersteunende therapeutische (trauma sensitieve)  benadering. Jongeren worden uitgedaagd om hun zelfvertrouwen op te bouwen en veerkracht te ontwikkelen om uitdagingen in het leven aan te gaan.

Kernwoorden
Verbondenheid, groei, persoonlijke ontwikkeling, zelfbewustzijn, empathie, begrip, zorg, emoties, ervaringen, autonomie, zelfbeschikking, verantwoordelijkheid, acties, innovatie, nieuwe benaderingen, methoden, effectief, therapeutische interventies, positief resultaat, integratie, holistisch, doelgericht.

Tweedaagse training voor (jeugd)hulpverleners – met SKJ accreditatie en Huis van je Leven© methodiek (alleen 2e dag met je hond)

Tijdens de eerste trainingsdag zal Margot Swart je een uitgebreide training geven van de methodiek Het huis van je Leven©. Deze methodiek is ontwikkeld om, door middel van een `praatplaat’, overzicht te krijgen over verschillende levensgebieden van jouw klant. Doordat het huis wordt gebruikt als metafoor, wordt het eenvoudig om complexe vraagstukken te bespreken, verbanden zichtbaar te maken en oplossingen te vinden voor problemen.

De tweede trainingsdag staat in het teken van de CoHond-benadering. Deze benadering richt zich op het bevorderen van zelfbewustzijn en persoonlijke groei bij cliënten.

C – Contact (verbinding)
O – Oordeelloos
H – Humorvolle & Directe benadering
O – Ontdekken (exposure)
N – Nieuwsgierig & Open blijven
D – Doen & Durven te vertrouwen


Example image

Maatwerk

Example image

Dierenwelzijn

Expertise

Example image

Kwaliteit